ANÀLISI: QUI POT ENTRAR A LA CASA DEL 6?


Després de la visualització del vídeo i l'anàlisi conjunt entre les membres del grup i les aportacions dutes a terme pel grup classe, hem pogut recollir totes les aportacions i punts de vista en la següent anàlisi del vídeo. 

En primer lloc, considerem que és una activitat molt completa, dinàmica i que ajuda als infants a introduir-se en diversos conceptes matemàtics. En relació amb aquest darrer punt, els principals conceptes matemàtics que es treballen són: la identificació dels números - en el moment que els infants han d'identificar el número que és per poder fer les operacions, per saber si poden o no poden entrar a la casa...-, el principi d'ordre estable - el qual el podem observar en el moment que una nena li diu que el 8 no pot entrar perquè va darrere del 6 i aleshores és major -, operacions matemàtiques - principalment les sumes, a causa que els infants s'han d'agrupar i sumar sis per poder accedir a la casa -, molt relacionat aquest darrer concepte trobaríem el càlcul mental - a causa que els infants en cap moment utilitzen cap altre suport per fer les operacions- i per últim la cardinalitat - el qual es pot veure que hi ha infants que encara no el tenen assolit, perquè no comprenen que el número 3, compren l'1 i el 2-.

En segon lloc, pel que fa a la dinàmica de la sessió hem pogut comprovar que cada infant es troba en un nivell diferent, però així i tot entre ells s'ajuden a comprendre millor les situacions i aquells aspectes que no comprenen, aquests fets els podem visualitzar amb els següents exemples:

El nen de rinxols, en el moment d'escollir número va agafar el número 8. En aquest cas podem observar que aquest infant no té clara la seqüència numèrica, el principi de cardinalitat o la noció de quantitat. Però així i tot en el moment que la seva companya li explica s'adona i és capaç de comunicar-ho posteriorment a la resta de companys d'aula.

Un altre cas, el podem veure en el grup de 4 d'infants els quals tots tenen el cartell amb el número 1, menys un infant que té el cartell amb el número 4. Un dels infants que realitza la suma no té en compte el número del cartell sinó que compta els cartells, aquest fet ens indica que encara no té assimilat el principi d'abstracció a causa que no compren que ha de comptar el que està dibuixat en la targeta en comptes de les targetes.

Durant la visualització del vídeo també podem observar com els dos infants que tenen el número 4, comprenen el principi de cardinalitat, la seqüència didàctica i la noció de quantitat a causa que no s'ajunten amb l'infant que té el número 8 perquè saben que poden entrar perquè el seu número és menor a 6.

En tercer lloc, considerem que la gestió de la mestra és correcta, perquè amb relació a l'últim cas esmentat fa raonar als infants i els hi demana quin número necessiten per accedir a la casa i els hi proporciona; d'altra banda, també quan els infants van entrant a la casa el demana el perquè poden entrar i en el cas que hi hagui algun error els hi fa preguntes perquè s'adonin. En aquest moment podem observar com els infants tenen un bon domini de la base 10, perquè són capaços de combinar diferents nombres perquè la suma d'aquests doni 10. Així i tot, considerem que per una propera vegada podria posar més nombres que no poguessin entrar a la casa perquè l'infant de rinxols no es quedi sol. Continuant amb els aspectes de millora, també considerem que darrere de les targetes podria posar tants punts com indiqui el nombre de davant per ajudar aquells infants que encara no tenen del tot assolit el principi de cardinalitat. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario