Els principis de comptar van estar creats per Gelman & Gallistel (1978) i més tard ampliats per Gekman & Meck (1983); amb l’objectiu d'ensenyar a comptar als infants i saber quan tenen aquesta habilitat matemàtica 100% assolida. Aquests principis de comptar són els següents:
PRINCIPI DE CORRESPONDÈNCIA UN A UN: el qual consisteix en el fet d'assignar un número o paraula a cadascun dels objectes del conjunt que volem comptar. Cal destacar que aquest principi es pot dur a terme i assolir mitjançant dos sistemes: el de partició (consisteix a separar aquells objectes comptats o no comptats) i el d'etiquetació (assignar un cardinal a cadascun dels elements que volem comptar, cal tenir en compte que únicament pot assignar un cardinal a cadascun dels objectes i no cal que els assigni en ordre)
PRINCIPI D’ORDRE ESTABLE: s’adquireix quan els infants utilitzen els números segons un ordre concret i estable. Cal destacar que els infants també han de ser capaços d’identificar si els números estan escrits de manera aleatòria o seguint un ordre estable de menor a major o a l'inrevés.
PRINCIPI DE CARDINALITAT: l’infant el té adquirit quan és capaç d’identificar que l’últim número o paraula que utilitza en el moment de comptar també engloba el total d’objectes que té en aquell moment.
PRINCIPI D’IRRELLEVÀNCIA D’ORDRE: l’infant el té adquirit en el moment que és conscient que no importa per on comencin a comptar els objectes, a causa que aquest aspecte no variarà la quantitat d’objectes que tingui en aquell moment.
PRINCIPI D’ABSTRACCIÓ: s’assoleix quan els infants són capaços de comptar que tenen en aquell moment físicament o bé són imaginaris; i les característiques o atributs dels objectes no els influeixen, és a dir, no impedeix el recompte d’objectes als infants tot i que cadascun d’aquests sigui d’un color diferent.
*Per acabar destacar el fet que els infants normalment comencen assolir primer el principi de correspondència un a un, encara que aquest fet no és universal i cada infant els assoleix a un ritme diferent i en un ordre diferent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario