TREBALL MATERIAL INESPECÍFIC

Les matemàtiques estan presents a la nostra vida quotidiana i per tant, no només es treballen a partir d’activitats amb l’ús de material didàctic sinó que es poden treballar a partir del material inespecífic, el qual no es troba dissenyat exclusivament per l’aprenentatge de les matemàtiques. Dins d’aquest grup s’inclouen la panera dels tresors, les safates d’experimentació, la taula de llums, la instal·lació, entre altres. 
De fet, aquesta última és la que vam fer servir per a l’elaboració del nostre treball, atès que vam pensar que seria un recurs atractiu i original. A més a més, vam veure que tenint en compte l’època de l’any, la qual era la tardor, es podria incloure material el qual estigués en relació, com per exemple les pinyes o carabasses. A més a més, els infants que hi van participar ja estaven familiaritzats amb les instal·lacions. Així doncs, vam creure que seria beneficiós, ja que aquests últims interactuarien més fàcilment amb el material.  Per últim, la instal·lació la concebíem com una oportunitat perquè els infants poguessin experimentar i construir de manera autònoma el seu propi aprenentatge. 
No obstant això, prèviament vam pensar quins objectius matemàtics ens agradaria treballar, els quals estiguessin relacionats amb l’edat dels infants. Aquests estaven basats en el fet de poder actuar sobre la realitat immediata, establint relacions entre els objectes i les seves característiques, projectar les seves vivències durant l'activitat i iniciar-se en la descoberta i l'ús del llenguatge corporal, verbal, matemàtic, entre d'altres.
De manera que tot i tenint present la idea de fer una instal·lació, vam pensar en algunes de les nocions que es podrien treballar sense haver d'explicar prèviament com ho havien de fer. Així que algunes pensades van ser el treball del dins/fora amb l'ajut de les caixes, la mida gran/petita de les fulles, afegir/treure, sobre/sota, entre altres. 
Així doncs, després de realitzar la instal·lació, vam veure aquesta idea inicial plantejada al principi de l’entrada del blog; les matemàtiques es treballen de manera quotidiana i per exemple els objectes naturals que formen part d’aquesta última, també poden esdevenir una gran font de coneixement. Tanmateix, el fet que aquests materials no estiguin pensats únicament per treballar les matemàtiques, evoca que els infants puguin veure un gran ventall d’opcions a l’hora d’implicar-se, tal com hem pogut veure a través de l’observació de les accions que realitzaven els infants a la instal·lació. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario