TREBALLEM A RACONS LÒGICS

Una altra forma de treballar la lògica amb els infants és a través dels racons. Per aquest motiu nosaltres com a mestres en una de les sessions vam experimentar aquest fet per poder comprovar de primera mà aquesta tècnica. Ens agradaria destacar que els racons és una modalitat d'aprenentatge en la qual els infants van rotant per diverses estacions en les quals a cadascuna tenen un joc diferent, però a causa de la Covid aquest fet s'ha hagut de modificar una mica i nosaltres a l'aula el que vam fer és situar-nos en un únic racó i posteriorment explicar als companys i companyes en què consistia i que havíem fet.

A nosaltres ens va tocar el material didàctic Repérage Logique, el qual consistia en diversos taulers a escollir amb les peces corresponents de lògica, amb les quals havíem de seguir les indicacions de color, mida i forma i esbrinar quina peça corresponia en cada cas.

Els aspectes que vam haver d’esbrinar van ser els següents:

Identificar:
    - Reconeixement de les qualitats sensorials: forma, mida, color (has d’identificar les qualitats de cada peça i les qualitats que se’t demanen al taulell)
    - Agrupacions d’elements per dues qualitats comunes (quan diferencies les peces que necessites de la resta de peces del joc; papallones i no fulles)

                
                                         

Relacionar
   - Correspondència qualitativa: aparellaments (quan fan la correspondència entre la norma que et diu el taulell i la peça que necessites)
  - Relacions d’equivalència: classificacions (amb les peces que necessites, les classifiques per diferents qualitats i atributs) 

Operar:  
Fent servir només les fitxes, es poden fer comparacions i canvis de qualitats a partir dels canvis d’operadors (això queda “fora” del que seria l’objectiu del propi joc, el qual és identificar i relacionar, però també és una activitat possible amb aquest material que es pot dur a terme per fer el material més versàtil)
    - Operadors lògics directes. (resultat lògic d’una sola acció) - amb infants més petits
    - Operadors lògics inversos. (pensar sobre la causa o l’acció davant d’un resultat) - amb infants més grans


No hay comentarios:

Publicar un comentario