Una altra forma de treballar la lògica amb els infants és
a través dels racons. Per aquest motiu nosaltres com a mestres en una de les
sessions vam experimentar aquest fet per poder comprovar de primera mà aquesta
tècnica. Ens agradaria destacar que els racons és una modalitat d'aprenentatge
en la qual els infants van rotant per diverses estacions en les quals a
cadascuna tenen un joc diferent, però a causa de la Covid aquest fet s'ha hagut
de modificar una mica i nosaltres a l'aula el que vam fer és situar-nos en un
únic racó i posteriorment explicar als companys i companyes en què consistia i
que havíem fet.
A nosaltres ens va tocar el
material didàctic Repérage Logique, el qual consistia en diversos taulers a
escollir amb les peces corresponents de lògica, amb les quals havíem de seguir
les indicacions de color, mida i forma i esbrinar quina peça corresponia en
cada cas.
Els aspectes que vam haver d’esbrinar
van ser els següents:
- Reconeixement de les qualitats sensorials: forma, mida, color (has d’identificar les qualitats de cada peça i les qualitats que se’t demanen al taulell)
- Agrupacions d’elements per dues qualitats comunes (quan diferencies les peces que necessites de la resta de peces del joc; papallones i no fulles)
Fent servir només les fitxes, es poden fer comparacions i canvis de qualitats a partir dels canvis d’operadors (això queda “fora” del que seria l’objectiu del propi joc, el qual és identificar i relacionar, però també és una activitat possible amb aquest material que es pot dur a terme per fer el material més versàtil)
- Operadors lògics inversos. (pensar sobre la causa o l’acció davant d’un resultat) - amb infants més grans
No hay comentarios:
Publicar un comentario