En aquesta sessió de seminari van
poder dur a terme en primera persona diverses activitats que fomenten el
desenvolupament d'estructures logicomatemàtiques (identificar, relacionar i
operar).
Per dur-lo a terme vam realitzar el dossier del qual se'ns va fer amè, tot i que cal destacar que en algun joc ens hem quedat pensant més estona i intentant entendre què ens demanava l'exercici. El que té de bo haver treballat en grup és que sempre alguna ho entenia abans i ens ajudava les altres a entendre quin era l'objectiu de l'activitat.
Com a anècdota volíem destacar l'exercici del dòmino, ja que no tenia una solució correcta, gràcies a aquesta anècdota hem pogut reflexionar sobre la importància de revisar els jocs o activitats abans de presentar-ho als nens.
Trobem diferents dificultats a l'hora de dur a terme activitats de lògica amb els nens:
- Que no entenguin els criteris a seguir o que se'ls demanes en aquella activitat: això pot portar al fet que el nen es frustri i associï les matemàtiques com una cosa dolenta i a conseqüència d'això li demani ajuda a l'adult i no pugui realitzar aquesta activitat de manera autònoma.
- No es pot autocorregir els seus errors i aprendre d'ells.
Per dur-lo a terme vam realitzar el dossier del qual se'ns va fer amè, tot i que cal destacar que en algun joc ens hem quedat pensant més estona i intentant entendre què ens demanava l'exercici. El que té de bo haver treballat en grup és que sempre alguna ho entenia abans i ens ajudava les altres a entendre quin era l'objectiu de l'activitat.
Com a anècdota volíem destacar l'exercici del dòmino, ja que no tenia una solució correcta, gràcies a aquesta anècdota hem pogut reflexionar sobre la importància de revisar els jocs o activitats abans de presentar-ho als nens.
Trobem diferents dificultats a l'hora de dur a terme activitats de lògica amb els nens:
- Que no entenguin els criteris a seguir o que se'ls demanes en aquella activitat: això pot portar al fet que el nen es frustri i associï les matemàtiques com una cosa dolenta i a conseqüència d'això li demani ajuda a l'adult i no pugui realitzar aquesta activitat de manera autònoma.
- No es pot autocorregir els seus errors i aprendre d'ells.
No hay comentarios:
Publicar un comentario