EXPERIMENTEM EN PRIMERA PERSONA LA LOGICAMATEMÀTICA

En aquesta sessió de seminari van poder dur a terme en primera persona diverses activitats que fomenten el desenvolupament d'estructures logicomatemàtiques (identificar, relacionar i operar).
Per dur-lo a terme vam realitzar el dossier del qual se'ns va fer amè, tot i que cal destacar que en algun joc ens hem quedat pensant més estona i intentant entendre què ens demanava l'exercici. El que té de bo haver treballat en grup és que sempre alguna ho entenia abans i ens ajudava les altres a entendre quin era l'objectiu de l'activitat.
Com a anècdota volíem destacar l'exercici del dòmino, ja que no tenia una solució correcta, gràcies a aquesta anècdota hem pogut reflexionar sobre la importància de revisar els jocs o activitats abans de presentar-ho als nens.
Trobem diferents dificultats a l'hora de dur a terme activitats de lògica amb els nens:
    - Que no entenguin els criteris a seguir o que se'ls demanes en aquella activitat: això pot portar al fet que el nen es frustri i associï les matemàtiques com una cosa dolenta i a conseqüència d'això li demani ajuda a l'adult i no pugui realitzar aquesta activitat de manera autònoma. 
    - No es pot autocorregir els seus errors i aprendre d'ells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario