Una possible proposta de treball per conèixer els usos dels nombres és l’anomenada “Autobús” que va dirigida a infants de 4-5 anys. Per dur a terme aquesta activitat es necessiten exclusivament ninots o fitxes que simularan els passatgers i per altra banda fitxes que simularan els seients lliures i ocupats de l’autobús. Un aspecte que cal tenir en compte en el moment de realitzar aquesta dinàmica és que els passatgers i les fitxes dels autobusos estiguin lo suficientment allunyades perquè els infants no puguin veure les places lliures des d’on estan situats els passatges.
PRIMERA FASE: La mestra diu aquesta frase als infants “Heu d’anar a buscar els passatgers necessaris, només els necessaris, que no en faltin però que tampoc n'ensobrin, per completar les places lliures”. Per realitzar aquesta primera fase hi ha diferents formes de resoldre-la però una de les més recurrents és el que els infants facin tants viatges com places lliures hi ha.
SEGONA FASE: La mestra diu aquesta frase als infants “Heu d’anar a buscar amb un sol viatge els passatgers necessaris, que no en faltin però que tampoc n'ensobrin, per completar les places lliures de l’autobús”. Una possible estratègia és que els infants aixequin tants dits com places lliures hi ha, o bé que realitzin un dibuix de l’autobús.
TERCERA FASE: La mestra diu als infants “Heu de dir-me amb un missatge escrit (o dibuix) els passatgers que necessiteu, només els necessaris, que no en faltin però que tampoc n'esobrin, per completar les places lliures de l’autobús”. En aquest punt segons el nivell de cada infant realitzarà un missatge escrit o un altre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario